Livstörsten suktar efter andrum

Vadan detta?! får man fråga... efter min långa dressyr, som bestod av magträning och power ball träning så finner jag mig självt i ett knapert läge. Skall jag fara till piccolo och in handla delikat mat eller läsa en bok? Visst ut stöter Piccolo lockrop som tilldelar inre till fredsställelse. Nu när jag befinner mig inhängd i mitt eget svammel kan jag, utan att känna mig IQ-befriad, nämna att alla särskrivningar är i gott syfte, ty de är där för att rubba Märrens (J's) läsöga, som registrerar felen, i vilket hon får känna av glädjens dofter, om så enstaka sekunder, och jag får min dagliga dos av förtretning och då skapas det tillfredställelse åt båda parterna, It's a win-win situtation, en behagning om så.

Tillbaka till mitt dilemma, som nu kan kallas TRASSEL. Trasslet kommer troligtvis att redas upp av min exeptionella lättjefullhet, som kommer att resultera bokläsning. Vadan detta? Har jag övergått till att vara en studerande, efter alla dessa år som kärleksfull inmundigare av onormalt stor dos av smarrig näring? Förut, när jag var ung, skulle jag ha kadavriserat för att få tilltugg. Nu är jag inte lika förförbar när det gäller näring. Detta göra att jag känner en otrolig bordom, dvs avsmak, av denna situation jag är bäddad i.

Nu intar jag sängläge utan fjädrar och avslutar med ett angenämt och ostigt adjö: Lev Väl

Kommentarer
Postat av: Märren (J)

Ärligt talat så störde jag mig något otroligt på särskrivningarna. Tänkte att "hur kan den annars så kloka Putt den kättjefulle sära på ord utan samvete överhuvudtaget?".

Nåja, jag fick mig ett gott skratt. Ser fram emot helgen. Skall genast ringa Kocken och fråga när vi kan dyka upp.

2009-09-30 @ 13:56:52
URL: http://www.ester-lisa.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0