Putt är trött

Käre, följeslagare
Ni har nu samlats här obeoende könsdrift, huvudkön eller blandkön för att inandas firsk luft, i form av litterärt och totalt omedvetet munväder, som visar på sol och hiskligt facit vid ögonlån för att förtära denna text.

Denna kväll är en dunkels kväll, om så vill formas, i väntan på nästa gryning tillbringar jag min avtalade tidpunkt härer, ett ställe som skänker trygghet till barm och till min babords belägna arm. Morgondagens första ljusstrålar, som vid en säsong som denna är mycket sent på dagen, eller om alls, men solstrålarna, som på en alldaglig sommardag, giver mig, som en slätstruken katt skulle kalla det: ouppvärmda klövar, ty sömnlösheten dessa närbelägna nätterna(med syftning på föregående nätters sömnlöshet, om så ej ringer en kyrkklocka i läsarens kupolformade huvudspel) har dragit ett mörkt hölje över ängens ljusbehövliga blomster och förlett mitt medvetande till ett, ej erkänt ställe.

Vadan detta? Är jag ett utvalt offer för en organiserad anfäktning? Oberoende orsak och syftning befinner jag mig, vid detta tillfälle, i en ostabil fas, där folk, i min omkrets bör hålla sig i schack och inte leva rövare, för, om händer, kan resultatet vara ödesdiger, ty mitt humör är ytterst instabilt, med syftning humörssväningar från munter till ond, där den onda lätt tar överhand. Mitt sinne är fullproppat med fientligt sinnelag och är således på bristningsgräns efter månader, år av försök till att särskilja fysisk ilska från psykisk, där mitt ego tagit emot allt som sagts, utan försök till försvar eller motstånd, och sedan förvarat ilskan, den ilska som nu befriats från mitt inre, för att nu visa sin existens, en ilska som inte går att kontrollera, ett hat som framkallats, utav en episod som utspelade sig en dag, för en kort period sedan.

Putt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0